ייעוץ להקמת עסק – היסודות לפתיחת עסק

החלטת להקים עסק חדש, מה צריך לדעת לפני שפותחים את העסק? והאם נדרש ייעוץ להקמת עסק? במאמר שלפניכם נדבר על היסודות של פתיחת עסק.
תוכן עניינים

לא כל תחביב הוא עסק. זה חשוב שיש לך חלום אך על מנת להפוך לבעל עסק יש הרבה דברים חשובים שיש לבנות כבר מההתחלה.

הבנת היסודות של פתיחת עסק

פתיחת עסק זה דבר מאוד מרגש ואפילו מספק. אך לא מספיק להחזיק חלום או רק להיות טובים במה שאתם עושים. על מנת לנהל עסק מצליח, צומח ומשגשג עלינו לבנות לו יסודות חזקים ושתהיה בהירות לאן העסק הזה מתקדם.

הצעדים הראשונים כוללים: סקר שוק, בידול, קהל יעד, סל מוצרים, מהלכי שיווק, בניית קהילה, תמחור נכון ועוד… ברגע שיש לך תוכנית עסקית ברורה, ברור לך לאן העסק הזה מתקדם ומה הפעולות שעליך לעשות אפשר לבנות עסק.

היתרונות של ייעוץ עסקי להקמת עסק

עסק שעובד נכון כבר מתחילת הדרך יידע לאזן בין חלקות הזמנים שהוא מקדיש לעצמו, בין עבודה ולמשפחה.

ייעוץ עסקי להקמת עסק יעזור כבר מראשית הדרך לזהות אתגרים, אולי מכשולים ואיך הכי נכון להתגבר עליהם. אחד מהמהלכים הראשונים שחשוב לדבר עליהם זה לפתח אסטרטגיות וטקטיקות שיובילו את העסק לעשייה ממוקדת וצמיחה. מטרת הייעוץ ללמד את העסק להתבונן על הדרך, להציב יעדים וללמוד מהלכים שניתן יהיה לשכפל אותם שוב ושוב בעסק.

טיפים לפתיחת עסק:

  1. לנהל מההתחלה רשימה מסודרת של לקוחות.
  2. למצוא בידול בתוך תחום המקצוע שלכם.
  3. להכיר טוב טוב את קהל היעד שלכם – לשים לב שזה לא קהל קטן מידי או נדיר.
  4. לבנות מותג ברור וחזק.
  5. ליצור אסטרטגיית שיווק לקידום העסק.
  6. לעשות שיתופי פעולה טובים ואיכותיים.
  7. ללמוד טכנולוגיה שאתם רוצים להכניס לעסק.
  8. לחזור על מהלכים שוב ושוב ולהפסיק לירות לכל הכיוונים רק ככה תוכלו באמת ללמוד מהם.

פתיחת עסק מאפס: ייעוץ בהקמת עסק

אני מאד מאמינה בעצמאות, מגיל צעיר הייתי עצמאית ויצרתי כסף בעצמי. אך חשוב לי לכתוב את המילים האלה גם כאן, לפתוח עסק חדש מהתחלה זה לא תמיד פשוט. עד שמכירים אתכם עד שרוכשים ממכם. לרוב יש יותר הוצאות מהכנסות במיוחד בשנה שנה וחצי הראשונות בעסק. וזה חלק מהדרך, להאמין בעצמך, לעבוד מסודר ובצורה רצינית. לעבוד חכם וללמוד מניסיון.

ויש את הרגע הזה, אחרי העבודה הלא פשוטה בתחילת הקמת העסק שפתאום יש יותר אוויר מהעסק, הלקוחות מגיעים מפה לאוזן, מפרסום נכון שאתם עושים יש רכישות, יש תזרים מזומנים והעסק מתחיל לרוץ, זו תחושה כל כך מרגשת שהנה הצלחנו!

אם תקימו עסק מההתחלה כמו שצריך, בסבלנות, התמדה ועשייה ממוקדת תוכלו בהחלט להצליח.

שאלות ותשובות נפוצות בנושא פתיחת עסק


מה אם אף אחד לא יקנה ממני?
אחת המחשבות שיכולות להיכנס לראש בהקמת עסק היא מה אם אני לא מספיק טובה או המוצר לר טוב. מה אם אף אחד לא יקנה ממני? וכל מה שאני עושה זה לשווא. אני ממש מבינה את המחשבה הזאת, היא חשובה מאד, כי היא מגיעה כדי שנשקול טוב טוב אם אנחנו all in מושקעים בעסק או שזה ממשיך להיות תחביב. אם העסק בנוי כמו שצריך עם הבטחות, מוצרים ותוצאות שיעזרו לקהל יעד אז אין סיבה שלא יקנו.

כמה כסף בכלל צריך כדי להקים עסק?
מניסיוני, ייעוץ עסקי בהקמת עסק יכול דווקא לחסוך הרבה מאד כסף בגלל שלבעל העסק החדש אין ניסיון ולרוב הוא ינסה כל כך הרבה קורסים, סדנאות, יועצי שיווק וכדומה במקום ללכת בדרך ברורה אחת וללמוד תוך כדי תנועה. במיוחד בתחילת הדרך צריך ללמוד לנהל את הכסף ולאו דווקא להוציא הרבה ממנו אלא אם בונים חנות, יש צורך במלאי וכו.

איזו סוג של עוסק כדאי להתחיל – עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ?
הבחירה בין האפשרויות אלו תלויה במגבלות הסיכון שאתה מוכן לקחת, התקציב שלך להקמת העסק, והמסגרת המשפטית הרצויה. עוסק פטור זאת האפשרות הפשוטה והזולה ביותר, אך מבחינה משפטית, העוסק הפטור נחשב כאחד ואותו גוף עם העסק, מה שעלול לחשוף את העוסק לסיכונים משמעותיים. חברה בע"מ מאפשרות לך להפריד בין ההון הפרטי להון העסקי, ולהגן על המניות הפרטיות שלך במקרה של נכסי החברה.

איך אני יודע איזה סוג של מוצר או שירות אני צריך להציע?
לפני שאתה מחליט איזה סוג של מוצר או שירות להציע, עליך לערוך מחקר שוק מקיף. אתה צריך להבין את הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלך, את התחרות שלך, ואת המגמות בשוק. האם יש צורך שלא מתמלא בשוק? האם יש לך מוצר או שירות שיכול לפתור בעיה מסוימת? האם יש לך מוצר או שירות שיכול להציע ערך מיוחד ללקוחות? התשובות לשאלות אלה יכולות לעזור לך להחליט איזה סוג של מוצר או שירות להציע.

לסיכום

לפתוח עסק זה לא תהליך פשוט בכלל, ויותר מומלץ לקבל ייעוץ להקמת עסק בתור התחלה. אבל אפשר להתחיל לירות לכל הכיוונים ולמצוא את הדרך שלכם בסופו של דבר. רעותה מתמחה ב- ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, ובעיקר נותנת ייעוץ עסקי לנשים (אך לא רק!). אם אתם רוצים לקבל ייעוץ לפני שאתם פותחים את העסק שלכם, אתם מוזמנים ליצור קשר ולבדוק האם אנו יכולים לעבוד יחד.

ייעוץ להקמת עסק

אולי יעניין אתכם לקרוא כמה עולה ייעוץ עסקי

giftbox
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.
אולי יענייך אותך
בניית תוכנית לעסק קטן
תכנית עסקית לעסק קטן

תכנית הינה מסמך המפרט את כל ההיבטים של העסק, כולל המוצר או השירות, השוק, המתחרים, התוכנית השיווקית, התוכנית הפיננסית ועוד. תוכנית עסקית היא כלי חשוב לגיוס הון ולניהול העסק ובכללי להתבוננות מלמעלה על הפוטנציאל של העסק.

לקרוא עוד »
איך להקים עסק מאפס
איך להקים עסק מאפס

הקמת עסק מאפס היא החלטה משמעותית, לפתוח עסק זה בהחלט מאתגר וצריך לשים המון זמן, תכנון ומשאבים בהחלטה הזאת, אבל… ההחלטה הזאת יכולה לתגמל אתכם מאד.
על ידי תכנון נכון וביצוע זהיר, תוכלו לפתוח עסק שיאפשר לכם המון עצמאות, התפתחות, וכמובן אם תעבדו כמו שצריך זה יגדיל את אחוזי ההצלחה ובסופו של דבר הרווחים שלכם מהעסק.

לקרוא עוד »
ייעוץ עסקי שיווקי
ייעוץ עסקי שיווקי: לדייק את אסטרטגית השיווק של העסק

ייעוץ עסקי שיווקי הנו שירות חשוב לעסקים המעוניינים לצמוח ולהצליח בשוק התחרותי של היום. כל עסק צריך לעצור ולדייק את פיתוח אסטרטגיות השיווק שלו כדי שיהיו יעילות ומתאימות לו ספציפית לעסק ולאדם שהוא, על מנת להגיע לקהל היעד הנכון והמתאים לו. 

לקרוא עוד »
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים
ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

מרגישים שהגיע הזמן לקחת את העסק שלכם לשלב הבא? כנראה שהגיע הזמן לקבל את העזרה והדחיפה שאתם צריכים. במאמר זה רעותה תדבר בהרחבה על הנושא של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, גם בתחילת הדרך וגם לעסקים קטנים.

לקרוא עוד »
פגישה עם רעותה בזום
היי, תרצו לקבוע איתי פגישת מיקוד עסקי בזום? במתנה!
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.