ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

מרגישים שהגיע הזמן לקחת את העסק שלכם לשלב הבא? כנראה שהגיע הזמן לקבל את העזרה והדחיפה שאתם צריכים. במאמר זה רעותה תדבר בהרחבה על הנושא של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, גם בתחילת הדרך וגם לעסקים קטנים.
תוכן עניינים

מה זה בכלל ייעוץ עסקי לעסקים קטנים? ומי צריך אותו?

רוב העסקים שעובדים לבד, בעצמם ללא צוות וגם כאלה עם צוות מרגישים לבד. ייעוץ עסקי טוב, מאפשר לך לעבוד יחד על הקשיים, האתגרים, ללמוד ולהכיר את דרכי הפעולה הכי טובים לעסק שלך איתך ביחד, יד ביד על העסק שלך. ליווי עסקי שרואה את העסק מלמעלה ויכול ב״מבט על״ לעזור לך: בארגון, לעשות סדר, להפריד בין עיקר ותפל ולתרכז בבניית בהירות, מהלכים מדויקים בבניית האסטרטגיה לעסק.

הרבה עסקים קטנים מנסים לעשות זאת לבד, בעצמם לעסק. אך, וזה דבר שכמעט בלתי אפשרי לעשות כבעלי עסקים כיוון שאין להם את הניסיון והעין לראות את מה שיועצים רואים בעבודה היומיומית שלהם. לכן, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ולעצמאיים הוא כל כך חשוב.

הייעוץ העסקי, הוא לא רק בבניית אסטרטגיה ומהלכים אלא, גם בהחלטות של הפרדה בתוך העסק, מהלכים שגויים שיכולים לעכב ולתקוע עסקים במשך שנים. צריך לדעת על מה לוותר, מה לשחרר ועל איזה פרוייקטים חשוב לעבוד בכל זמן נתון בעסק.

האם לקחת ייעוץ כבר בתחילת הדרך או רק בעסק קיים?

עסקים שרק מתחילים בדרכם יורים לכל הכיוונים וזה בסדר כי אני מאמינה שהכי טוב זה פשוט להתחיל, לצאת לדרך וללמוד תוך כדי תנועה. רק שהרבה מהפעמים העסקים הקטנים שלא לקחו ייעוץ עסקי, מגלים אחרי כמה שנים של ניסיון ומאבקים לשרוד עם העסק, שהתמחור שלהם לא היה רווחי או שהמוצרים שלהם לא היו מדויקים לקהל היעד. כמובן שיש לבחון מהלכי שיווק, מכירות, התנהלות שנתית, פיננסית ועוד.

מתי לקחת ייעוץ עסקי?

עסק קיים:

שמרגיש תקוע, לא מצליח להבין למה הוא מקבל את אותם התוצאות כל פעם. עסק שרוצה לגדול, להפוך לאוטומטי יותר, לעשות סדר במשפך שלו או במוצרים. עסק שמרגיש שיורה לכל הכיוונים ולא מוצא את הדרך שלו בשיווק, במכירות או עסק שרוצה להוציא פרוייקט חדש ולא יודע איך להוציא אותו לפועל.

עסק חדש:

לחלום על עסק זה נהדר, הרצון להעניק ולהשפיע זה חשוב רק לא מספיק בשביל להתנהל ולהכניס כסף באופן קבוע. מי שרוצה להבין איך לבנות עסק מהבסיס, לייצר תשתיות ושורשים עמוקים בבניית אסטרטגיה לצמיחה בעסק שנה אחרי שנה קדימה. ייעוץ עסקי יעשה בתחילת הדרך יעשה בדיוק את זה.

חלקים חשובים שעושים בייעוץ העסקי הם:

בידול העסק –

מה מבדל אותך משאר בעלי העסקים בתחום שלך. לדוגמא:

  • מאמנת כושר אישית – מאמנת כושר אישית לנשים אחרי לידה, לנערות שלא מתחברות לחדרי כושר.
  • צילום – צילומי תדמית לבעלות עסקים, צילומי תדמית ארגונים גדולים, צילומי הריון ראשון.
  • קונדיטוריה ואפייה – קורס אפייה ללא גלוטן, מאפים מיוחדים לאנשים שרגישים למוצרי חלב וכו׳…

קהל היעד –

לאחר שהבנו מה הבידול של העסק שלנו עלינו להבין מי קהל היעד שירכוש את המוצרים שלנו.

לדוגמא –  מאמנת כושר אישית לנשים אחרי לידה. נשים, בגילאי 25 – 42 עסוקות, שמחפשות דרך פרקטית לחטב את הגוף, לחזור לגוף שלהן, רוצות אורח חיים בריא. וככה נוכל להתחיל להכין חומרי תוכן רלוונטיים לקהל היעד הספציפי שאנחנו רוצים למכור לו.

סל מוצרים –

כאן נבחן את המוצרים, יש עסקים שיש להם מלא מוצרים ומרוב מוצרים הלקוח הפוטנציאלי לא מבין מה לקנות או מה הכי מתאים לו. צריך לעשות סדר במוצרים, להבין מה המוצר כניסה, מוצר זול, בינוני ויקר. איזו היתכנות פיננסית יש לכל מוצר, תמחור, הכנת דף מידע מדוייק למוצר ומהלכי המכירות והשיווק של כל מוצר.

בניית קהילה –

כל עסק היום מבין שקהילה חזקה קונה הרבה יותר ועוזרת משמעותית לעסק שלנו לגדול. צריך לבחון איזו קהילה אנחנו רוצים לבנות, מה האנרגיה שאנחנו מתכוונים לשים על בניית הקהילה ואיך להניע אותם לרכישה.

על מה עובדים בייעוץ עסקי לעסקים קטנים:

נושא תיאור
בניית מוצרים מייצרים מהשירות שלכם מוצר שיותר קל למכור
ארגון לו"ז תכנון גאנט תוכן, שיווק, מכירות
הרחבת ערוצים שיתופי פעולה רלוונטיים
שיווק העסק ערוצי תוכן מניבים – שיווק שמתאים לעסק שלכם
מהלכי מכירות שיחות מכירה, דפי מכירה ואיך לסגור עסקה

ועוד בהתאם לדרישת העסק.

לסיכום

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ברמה טובה, יזיז אתכם מהנקודה שבה אתם תקועים/נמצאים וייתן לכם זווית ראייה חדשה. כמה חשובה המילה ״הכוונה נכונה״ הסתכלות חדשה יכולה לשנות את כל התמונה וליווי יד ביד להתגברות וצמיחה גם בצד המנטאלי של העסק.

ליוויתי עסקים עובדים, קיימים שנים רבות שהיו בתקיעות והגענו יחד לפריצות דרך, מתוך סדר, ארגון, עשייה ממוקדת והמון גדילה מנטלית בתודעה. והיום הם מכניסים הרבה יותר כסף, הם עובדים יותר מסודר וחכם ועובדים נכון עם תכנון זמנים ויעדים.

אם אתם מחפשים ייעוץ לעסק שלכם, מרגישים שהגיע הזמן לקבל דחיפה ולקחת את העסק שלכם למקום שאתם רוצים להגיע. אני יועצת עסקית עם המון שנים של ניסיון והצלחות רבות, תחת המותג רעותה. ואני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר ולשיחת הכרות ראשונית. וגם לקרוא באתר יותר על תהליך ליווי עסקי שלי. מאחלת לכם בהצלחה בדרך 🙂

giftbox
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.
אולי יענייך אותך
בניית תוכנית לעסק קטן
תכנית עסקית לעסק קטן

תכנית הינה מסמך המפרט את כל ההיבטים של העסק, כולל המוצר או השירות, השוק, המתחרים, התוכנית השיווקית, התוכנית הפיננסית ועוד. תוכנית עסקית היא כלי חשוב לגיוס הון ולניהול העסק ובכללי להתבוננות מלמעלה על הפוטנציאל של העסק.

לקרוא עוד »
איך להקים עסק מאפס
איך להקים עסק מאפס

הקמת עסק מאפס היא החלטה משמעותית, לפתוח עסק זה בהחלט מאתגר וצריך לשים המון זמן, תכנון ומשאבים בהחלטה הזאת, אבל… ההחלטה הזאת יכולה לתגמל אתכם מאד.
על ידי תכנון נכון וביצוע זהיר, תוכלו לפתוח עסק שיאפשר לכם המון עצמאות, התפתחות, וכמובן אם תעבדו כמו שצריך זה יגדיל את אחוזי ההצלחה ובסופו של דבר הרווחים שלכם מהעסק.

לקרוא עוד »
ייעוץ עסקי שיווקי
ייעוץ עסקי שיווקי: לדייק את אסטרטגית השיווק של העסק

ייעוץ עסקי שיווקי הנו שירות חשוב לעסקים המעוניינים לצמוח ולהצליח בשוק התחרותי של היום. כל עסק צריך לעצור ולדייק את פיתוח אסטרטגיות השיווק שלו כדי שיהיו יעילות ומתאימות לו ספציפית לעסק ולאדם שהוא, על מנת להגיע לקהל היעד הנכון והמתאים לו. 

לקרוא עוד »
פגישה עם רעותה בזום
היי, תרצו לקבוע איתי פגישת מיקוד עסקי בזום? במתנה!
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.