קיבלתי שיחה טלפונית ממתעניינת בליווי עסקי. היא אומרת לי: אני שונאת לדבר על עצמי, לספר על מה אני עושה. אם רק מישהו אחר יכול היה לעשות את זה במקומי. אין לי בעיה להיות כל היום בעסק, לתת שירות, ליצור, לטפל, לעבוד רק שמישהו אחר ייקח ממני את הפרסום והשיווק. תודה.
מה גורם לנו להירתע משיווק של עצמנו?
אשמח להבין – למה יש משהו בלשווק שגורם לנו לשנוא את זה? רגע, למה זה כל כך מאתגר לחלק מהאנשים… וחלק מאד מתחברים לזה ואפילו דיי מכורים לשיווק העסק שלהם.
אני מודה ששנים אחורה באחד מגלגולי העסקים הקודמים שלי שנאתי לשווק. לא הבנתי איך אנשים אחרים עפים על עצמם. זה התברר לי שעסקתי ב: חשיבה מקטינה, קנאה, צרות עין, פחד, השוואה, מה יגידו עליי, אני לא כמוה, מי אני בכלל, אני לא מספיק, אני צריכה משהו וואו… כל כך הרבה חשיבה הישרדותית בעסק.
השינוי שעשיתי היה מאד משמעותי
כשהבנתי שאני לא עושה שיווק בשביל שיווק. אלא – שאני בונה אסטרטגיה מחושבת. אני חושבת לאן אני רוצה להגיע ומתכננת איך אני מגיעה – בדרך שלי האותנטית, הייחודית שלי, אחרת זה שוב יחזיר את הרגש של ההישרדות.
ואתמול שני האחים שלי היו, אחד שכיר ואחד עצמאי. סיפרתי על מהלך מסוים שעשיתי בעסק שלי בלי להוציא שקל שהכניס לי סכום מסוים בזמן קצר.
האח השכיר שאל אותי, מה? רגע? מאיפה למדת שיווק? לא למדת נכון? אמרתי לו שזה לא משהו שלומדים בקורס שיווק, זה משהו שמחברים ללב של בעל העסק.
כשאת במשבצת שלך, באסטרטגיה הייחודית שלך, כשאת כותבת אותך ומדברת את ה״למה״ של העסק שלך מכאן העסק שלך מתחיל לצמוח.
מה עניתי ללקוחה
ובהמשך לשיחה הטלפונית, היא הוסיפה ושיתפה: הייתי משלמת על זה, על שיווק בדיגטל, על מישהו שיכתוב בשבילי פוסטים על הכללל. רק שאין לי ממה לשלם. כי אין לי לקוחות… ואין לי ממש מכירות… אני חייבת שיווק. הסברתי בנועם, שזה ״לופ״ כי כל עוד את לא תשקיעי בעסק ותלמדי אותך בעסק שלך. לא תוכלי לצמוח עם העסק. מכאן השיווק יהיה מותאם אליך וכך גם המכירות.
וזו פריצת הדרך הכי גדולה בעסק. להבין שהעסק שלך צריך אותך כדי לשגשג. לא רק אותך בעשייה שלך בעסק אלא גם אותך ״על״ העסק. להכיר את הלב שלך בתוך העסק. ומשם לבנות אסטרטגיה ומהלכים שיווקים שמתאימים לך.