תכנית עסקית- מה המחיר?

מחיר תכנית עסקית משתנה בהתאם לגורמים רבים, כגון מורכבות העסק, הענף בו הוא פועל, היקף הפעילות והניסיון של יועץ העסקים. באופן כללי, מחיר תכנית עסקית לעסק קטן בין 4,500 - 2,000 ש״ח לעסק בינוני ומעלה בין 10,000 ל-50,000 ש"ח. הדבר תלוי בכמה גורמים כגון, גודל העסק, משאבים, כספים ופוטנציאל כלכלי בארץ ובחו״ל.
תוכן עניינים

מחיר תכנית עסקית משתנה בהתאם לגורמים רבים. כגון מורכבות העסק, הענף בו הוא פועל, היקף הפעילות והניסיון של יועץ העסקים. באופן כללי, מחיר תכנית עסקית לעסק קטן נע בין 4,500 – 2,000 ש״ח.
לעסק בינוני ומעלה בין 10,000 ל-50,000 ש"ח.
הדבר תלוי בכמה גורמים כגון, גודל העסק, משאבים, כספים ופוטנציאל כלכלי בארץ ובחו״ל.

מספר גורמים שיכולים להשפיע על מחיר תכנית עסקית

  • מורכבות העסק: עסקים מורכבים יותר, כגון עסקים בתחום הטכנולוגיה או הייצור, ידרשו תכנית עסקית מורכבת יותר, אשר תהיה יקרה יותר.
  • ענף העסק: עסקים בענפים מסוימים, כגון ענף ההייטק או האנרגיה, דורשים תכניות עסקיות מורכבות יותר, אשר יהיו יקרות יותר.
  • היקף הפעילות: עסקים בעלי היקף פעילות גדול יותר, כגון עסקים עם מספר רב של עובדים או עסקים הפועלים במספר מדינות, ידרשו תכנית עסקית מורכבת יותר, אשר תהייה יקרה יותר.
  • ניסיון יועץ העסקים: יועצי עסקים בעלי ניסיון רב יותר ידרשו תשלום גבוה יותר עבור הכנת תכנית עסקית.
  • יכולות היועץ: במידה והיועץ העסקי גם רואה חשבון או יועץ פיננסי זה בהחלט יכול לייקר את מחיר תכנית העסקית.

 

כמה רמות מחיר אופייניות לתכניות עסקיות

  • תכנית עסקית בסיסית: תכנית עסקית בסיסית תכלול את המידע הבסיסי ביותר הדרוש לעסק, כגון תיאור העסק, ניתוח שוק, תוכנית שיווק ותוכנית פיננסית. מחיר תכנית עסקית בסיסית נע בין 2,000 – 5,000 ש"ח.
  • תכנית עסקית מתקדמת: תכנית עסקית מתקדמת תכלול את כל המידע הדרוש לעסק, כולל ניתוח תחרותי, תוכנית תפעולית ותוכנית פיננסית מפורטת. מחיר תכנית עסקית מתקדמת נע בין 10,000 ל-50,000 ש"ח.

חשוב לציין כי אלו רק רמות מחיר כלליות, וכי המחיר בפועל עשוי להשתנות בהתאם לגורמים שונים וליועצים השונים.
דבר נוסף וחשוב לא פחות, תכנית עסקית בפני עצמה לרוב לא תספיק ויהיה עליכם לפתח כל רעיון שניתן בתכנית או בעצמכם או ע״י ייעוץ מתאים. לכן לרוב יש המלצה לקחת ליווי עסקי שכולל בתוכו גם בניית תכנית עסקית שאותה מפרקים לפעולות ועשייה ממוקדת במהלך הליווי, תוך כדי תמיכה ולמידת מהלכים ופעולה באסטרטגיה מותאמת.

 טיפים לקבלת הצעת מחיר תכנית עסקית

  • קבלו הצעות מחיר מכמה יועצי עסקים שונים: זה יאפשר לכם להשוות מחירים. ולבחור את ההצעה הטובה ביותר עבורכם.
  • הבהירו את הצרכים שלכם ליועץ העסקים: ככל שתספקו ליועץ יותר מידע על העסק שלכם. כך יוכל הוא לספק לכם הצעת מחיר מדויקת יותר.
  • התייחסו לניסיון ולכישורים של היועץ: חשוב לבחור יועצת עסקית בעלת ניסיון. וידע בתחום העסק שלכם.

תכנית עסקית היא מסמך כתוב המציג את החזון, המטרות והאסטרטגיות של עסק. היא משמשת כלי חשוב לתכנון, ניהול והערכה של עסק.

מחיר תוכנית עסקית

 כמה סיבות ללמה חשוב ומשתלם לכם  להשקיע בתכנית עסקית

  • תכנון: תכנית עסקית עוזרת לבעלי עסקים לתכנן את העתיד של העסק שלהם. היא עוזרת להם להגדיר את מטרותיהם, להבין את השוק שלהם ולפתח אסטרטגיות להשגת מטרותיהם.
  • ניהול: תכנית עסקית משמשת כמדריך לניהול העסק. היא עוזרת לבעלי עסקים לקבל החלטות מושכלות ולהימנע מטעויות.
  • הערכה: תכנית עסקית משמשת ככלי להערכת העסק. היא עוזרת לבעלי עסקים להבין את הביצועים של העסק שלהם ולזהות חלקים בעסק לשיפור.
  • הגדלת הסיכויים להצלחה: תכנית עסקית טובה יכולה לעזור לבעלי עסקים. להגדיל את הסיכויים להצלחה של העסק שלהם. היא עוזרת להם להבין את השוק שלהם, להתחרות בהצלחה ולהימנע מטעויות.
  • התפתחות עסקית: תכנית עסקית יכולה לעזור לבעלי עסקים להתפתח ולצמוח. היא עוזרת להם להגדיר מטרות חדשות, לפתח אסטרטגיות חדשות ולזהות הזדמנויות חדשות.

כמובן, תכנית עסקית אינה ערובה להצלחה.
עם זאת, היא כלי חשוב שיכול לעזור לבעלי עסקים להגדיל את הסיכויים שלהם להצליח.

 

giftbox
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.
אולי יענייך אותך
מבנה תוכנית עסקית
הדרך לכתוב תוכנית עסקית מוצלחת

מבנה תוכנית עסקית הוא תבנית או סדר של פרקים שמכילים את המידע החשוב על העסק. מבנה תוכנית עסקית יכול להשתנות בהתאם לגודל ולמורכבות של העסק, אך ישנם כמה פרקים בסיסיים שרוב התוכניות העסקיות כוללות.

לקרוא עוד »
בניית תוכנית לעסק קטן
תכנית עסקית לעסק קטן

תכנית הינה מסמך המפרט את כל ההיבטים של העסק, כולל המוצר או השירות, השוק, המתחרים, התוכנית השיווקית, התוכנית הפיננסית ועוד. תוכנית עסקית היא כלי חשוב לגיוס הון ולניהול העסק ובכללי להתבוננות מלמעלה על הפוטנציאל של העסק.

לקרוא עוד »
איך להקים עסק מאפס
איך להקים עסק מאפס

הקמת עסק מאפס היא החלטה משמעותית, לפתוח עסק זה בהחלט מאתגר וצריך לשים המון זמן, תכנון ומשאבים בהחלטה הזאת, אבל… ההחלטה הזאת יכולה לתגמל אתכם מאד.
על ידי תכנון נכון וביצוע זהיר, תוכלו לפתוח עסק שיאפשר לכם המון עצמאות, התפתחות, וכמובן אם תעבדו כמו שצריך זה יגדיל את אחוזי ההצלחה ובסופו של דבר הרווחים שלכם מהעסק.

לקרוא עוד »
איך לבנות תוכנית עסקית
איך לבנות תוכנית עסקית

תוכנית עסקית זה מסמך שנכתב כהתבוננות על פוטנציאל של כל עסק שרוצים לפתוח או שרוצים לעשות בו סדר, המסמך מספק תמונה עתידית כוללת של העסק שלך. הרבה עסקים מפספסים את השלב הזה ונתקעים עם עסק לא ריווחי שלא מתנהל כמו שצריך, שנה ואפילו כמה שנים קדימה. אם לא עשיתם עד היום תוכנית עסקית לעסק המאמר הזה יעזור לכם.

לקרוא עוד »
דיגטל קורס איך לבנות קורס דיגטלי בעצמך רעותה
קורס DIGITAL

איך לבנות קורס דיגטלי תוך 4 שבועות קורס שילמד אותך צעד אחרי צעד איך לבנות בעצמך קורס דיגטלי לעסק שלך.מה מחכה לך בקורס:שבוע 1 –

לקרוא עוד »
פגישה עם רעותה בזום
היי, תרצו לקבוע איתי פגישת מיקוד עסקי בזום? במתנה!
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.