איך לבנות תוכנית עסקית

תוכנית עסקית זה מסמך שנכתב כהתבוננות על פוטנציאל של כל עסק שרוצים לפתוח או שרוצים לעשות בו סדר, המסמך מספק תמונה עתידית כוללת של העסק שלך. הרבה עסקים מפספסים את השלב הזה ונתקעים עם עסק לא ריווחי שלא מתנהל כמו שצריך, שנה ואפילו כמה שנים קדימה. אם לא עשיתם עד היום תוכנית עסקית לעסק המאמר הזה יעזור לכם.
תוכן עניינים

תוכנית עסקית זה מסמך שנכתב כהתבוננות על פוטנציאל של כל עסק שרוצים לפתוח או שרוצים לעשות בו סדר, המסמך מספק תמונה עתידית כוללת של העסק שלך. הרבה עסקים מפספסים את השלב הזה ונתקעים עם עסק לא ריווחי שלא מתנהל כמו שצריך, שנה ואפילו כמה שנים קדימה. אם לא עשיתם עד היום תוכנית עסקית לעסק המאמר הזה יעזור לכם.
במאמר הבא נפרט את כל מה שצריך איך לבנות תוכנית עסקית, כולל המוצר או השירות, השוק, האסטרטגיה, הניהול והכסף.

תוכנית עסקית היא כלי חשוב עבור כל עסק

עסק חדש או קיים, תוכנית עסקית תעזור לך להבין את העסק שלך טוב יותר, לפתח אסטרטגיה עסקית טובה ומותאמת לך, למשוך לקוחות רלוונטים, לנהל ולהתנהל בעסק שלך בצורה הכי יעילה ואפקטיבית שאפשר.
כשאתה מבין איך לבנות תוכנית עסקית בתוכנית צריכה להיות מותאמת אישית לעסק שלך.

עם זאת, ישנם חלקים קבועים שכל תוכנית עסקית צריכה לכלול:

רעיון ותיאור העסק:

לכתוב בגדול את הרעיון שעומד מאחורי העסק, לכתוב בכמה מילים את התוכנית כתמונה כללית של העסק שלך, אילו מוצרים או שירותים עומדים להיות בו, מי הקהל היעד שלך ומהם היעדים שלך.

תיאור העסק:

תיאור העסק הוא תיאור מפורט יותר של העסק שלך.
בהמשך לנקודות שכתבת ברעיון עכשיו יש להרחיב על כל נקודה ולכתוב על היתרון התחרותי שלך ומהי האסטרטגיה העסקית שלך.

קהל היעד:

ניתוח שוק זה בעצם ניתוח של קהל היעד. מי הקהל יעד, איך הוא מתנהג, מה הגודל שלו, פוטניצאל צמיחה של קהל היעד ומהם הגורמים שמשפיעים על קהל היעד הזה.
מחקר שוק הוא שלב מכריע בבניית תוכנית עסקית. זה עוזר ליזמים לאסוף מידע רב ערך על קהל היעד שלהם, מתחרים, ומגמות בתעשייה. על ידי ביצוע מחקר יסודי, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות שיעצבו את הכיוון של העסק שלך.כדי להתחיל, חשוב להבין את הצרכים, ההעדפות והתנהגות הקנייה שלהם. ידע זה יעזור לך להתאים את המוצרים או השירותים שלך כדי לענות על הדרישות שלהם.לאחר מכן, נתח את המתחרים שלך.
חשוב להתבונן בנקודות החוזק, החולשות ומיקום העסק שלהם.

בידול:

על ידי הבנת מה מייחד את העסק שלך, אתה יכול לפתח אסטרטגיות כדי להשיג יתרון תחרותי. לפעמים עלינו לוותר על חלקים בעסק שדומים לעסקים אחרים ולהבליט חלקים אחרים שאין עליהם תחרות. זה קריטי למשיכת הקהל הספציפי שלך. לא לפחד או לוותר על שלב הבידול.

אסטרטגיה שיווקית:

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית להגיע ללקוחות שלך ולמכור להם את המוצרים או השירותים שלך. היא צריכה לכלול את המטרות השיווקיות שלך, את קהל היעד שלך ואת הערוצים השיווקיים שתשתמש בהם. כל עסק צריך לבנות קהילה, בניית קהילה דרך רשת חברתית, אתר, פודקאסט, יח״צ, פרסום ברדיו, ממומן, טלוויזיה, כתבות בתשלום, ניוזלטר ועוד..

ניהול:

כל מה שקשור לאדמיניסטרציה, ניהול זמנים, יומן, גאנט תכנון, ספקים חיצוניים, עובדים או פרילינסרים. עבודה עם יועץ מס, ניהול חשבונות, ייעוץ עסקי/שיווק ועוד נותני שירות שיעזרו לך להתקדם בעסק.

כספים:

הבנה בסיסית והמלצה חמה ממני להמשיך ללמוד עוד בתחום, הוצאות הכנסות, רווחיות, עוסק פטור, מורשה, חברה בע״מ מה זה אומר מאיפה מתחילים ולאן רוצים להגיע.
לאחר הבנה זו יש לעבוד על התחזיות שלך להכנסות, הוצאות ורווחים.
לראות את הפוטנציאל הכלכלי של העסק. כמה יחידות צריך למכור כדי להכניס איקס כסף בשנה/חודש/יום.

 

יעדים ומכירות:

עכשיו שיש לך הבנה ברורה של קהל היעד שלך והתווית את המוצרים והשירותים שלך, הגיע הזמן לפתח תוכנית מכירות ושיווק. תוכנית זו תתאר כיצד תמשוך, תעסוק ותמיר לקוחות כדי ליצור מכירות. שלב חשוב בתוכנית לאחר כל מה שכתבת עד כה, יהיה להגדיר יעדי מכירות ספציפיים ולעקוב אחר ההתקדמות שלך. בשלב הזה חשוב להתבונן על צמיחה, שלב ראשון, שני והלאה ולא לצפות שעסק יצמח ביום אחד פי 100. זו השקעה ותכנון, חשוב להיות עקביים ולהתמיד בשלבי האסטרטגיה. לנתח באופן קבוע את השיווק שלך ולבצע התאמות לפי הצורך כדי לייעל את התוצאות שלך.
על ידי פיתוח תוכנית מכירות ושיווק מקיפה, תהיה לך מפת דרכים ברורה להצלחה. חשוב מאד לעשות הסקת מסקנות מכל מהלך ויותר מזה, לשכפל מהלכים כי רק ככה נוכל באמת להבין מה עובד ומה לשפר/לשנות או להוריד לגמרי מהתוכנית.

נקודות חשובות שיעזרו לכם:

  • להתחיל מוקדם.
    הרבה עסקים מתעוררים מאוחר מידי, כשיש בעיית תזרים בעסק, כשהמכירות נתקעות כשמגלים שקהל היעד מצומצם מאד ועוד… שבו עם עצמכם או עם איש מקצוע ותכננו מראש.
  • פידבקים מאחרים על התוכנית שלך.
    לאחר שכתבת את תוכנית העסקית שלך, תן אותה לאנשים אחרים לקרוא ולתת לך פידבק, לשאול אותך שאלות להתנגד וכו… . זה יעזור לך לוודא שהתוכנית שלך ברורה, מקיפה ונכונה.
  • לעדכן את התוכנית!
    הרבה עסקים נופלים במקום הזה. בונים תוכנית, עובדים שוב ושוב אותו הדבר. בלי גמישות מחשבתית,
    מבלי לפתוח אותה כל כמה זמן ולהבין שהעסק משתנה כל הזמן. כי גם אנחנו משתנים וגם קהל היעד לפי דברים חיצוניים ולכן יש לעדכן את התוכנית העסקית שלך באופן קבוע. להיות מחובר למה שקורה בעולם, לפעול בהתאם למצב השוק ולמצב האישי שלך.

תוכנית עסקית היא כלי חשוב שיכול לעזור לך להצליח עם העסק שלך. לדעתי, חובה לכל עסק לשבת ולהכין תוכנית כזו. ולהבין איך לבנות תוכנית עסקית בצורה מסודרת ומובנת.

במידה ואתם צריכים עזרה אשמח לעזור לכם באהבה אני רעותה יועצת עסקית – עם ניסיון של מעל לשני עשורים, ליוויתי אין ספור עסקים להצלחה, בנוסף תוכלו באופן עצמאי להכין תוכנית עסקית לפי המדריך שלי – תוכנית עסקית לדוגמא
בהצלחה.

 

 

giftbox
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.
אולי יענייך אותך
מבנה תוכנית עסקית
הדרך לכתוב תוכנית עסקית מוצלחת

מבנה תוכנית עסקית הוא תבנית או סדר של פרקים שמכילים את המידע החשוב על העסק. מבנה תוכנית עסקית יכול להשתנות בהתאם לגודל ולמורכבות של העסק, אך ישנם כמה פרקים בסיסיים שרוב התוכניות העסקיות כוללות.

לקרוא עוד »
מחיר תוכנית עסקית
תכנית עסקית- מה המחיר?

מחיר תכנית עסקית משתנה בהתאם לגורמים רבים, כגון מורכבות העסק, הענף בו הוא פועל, היקף הפעילות והניסיון של יועץ העסקים. באופן כללי, מחיר תכנית עסקית לעסק קטן בין 4,500 – 2,000 ש״ח לעסק בינוני ומעלה בין 10,000 ל-50,000 ש"ח. הדבר תלוי בכמה גורמים כגון, גודל העסק, משאבים, כספים ופוטנציאל כלכלי בארץ ובחו״ל.

לקרוא עוד »
בניית תוכנית לעסק קטן
תכנית עסקית לעסק קטן

תכנית הינה מסמך המפרט את כל ההיבטים של העסק, כולל המוצר או השירות, השוק, המתחרים, התוכנית השיווקית, התוכנית הפיננסית ועוד. תוכנית עסקית היא כלי חשוב לגיוס הון ולניהול העסק ובכללי להתבוננות מלמעלה על הפוטנציאל של העסק.

לקרוא עוד »
פגישה עם רעותה בזום
היי, תרצו לקבוע איתי פגישת מיקוד עסקי בזום? במתנה!
השאירו פרטים וקבלו פגישה בזום, חצי שעה שבה נתבונן על האתגרים בעסק שלכם ונחשוב על פתרונות יצירתיים.